شنبه 6 مرداد 1403
نگاهی به بخش ویژه " نگاه شخصی " در هشتمین روز از برنامه های 10روز با عکاسان ایران بازگشت

در آخرین روز از برنامه های بخش ویژه "نگاه شخصی" در چهارمین دوره 10 روز با عکاسان، از ساعت 15 تا 16 با حضور "میلاد صفابخش" با نمایش دو بخش از عکسهایش در سبک های  مینیمال و فتومونتاژ در گالری پاییز خانه هنرمندان برگزار گردید. صفابخش در ابتدا در رابطه با شروع عکاسی خود و دلایل انتخاب این سبک عکاسی توضیح داد، سپس درباره تعاریف و تاریخچه‫ای از عکاسی مینیمال و فتومونتاژ و عکاسانی که از آنها الهام گرفته با نمایش عکسها صحبت کرد.  



برنامه بعدی در این بخش از ساعت 16 تا 17 با حضور "هامد جابرها" با نمایش دو فصل از مجموعه "زوال"، این هنرمند برگزار شد.  وی درباره فصل اول مجموعه با عنوان "شدن" که قبلاً در گالری شیرین برپا شده بود، توضیحاتی در رابطه با شکل گیری ایده و نحوه ارائه آن در گالری ارائه کرد . سپس به نمایش و توضیح عکس‫های فصل دوم با عنوان "ماندن" پرداخت و اشاره کرد که این فصل قرار است سال آینده به روی دیوار رود.



در نگاه شخصی سوم در چهارمین دوره 10 روز با عکاسان، از ساعت  17 تا 18 با حضور "فریدون کوچکی" با نمایش عکس‫های هوایی این هنرمند از ایران، برگزار شد. وی عکس‫های هوایی به نمایش درآمده  را که در کنار ساخت مستند تلویزیونی ایران در سال 1385 عکاسی کرده است . در ادامه  فریدون کوچکی توضیحاتی در مورد مکان عکس‫ها و همینطور تکنیک ها و نکات لازم در عکاسی هوایی ارائه داد.



 بخش آخر به نمایش آثار " جایزه عکس شید" با حضور "روشن نوروزی " دبیر این جشنواره از ساعت 18 تا 19 در گالری پاییز اختصاص داشت. وی درباره هدف و شکل گیری این مسابقه، جایزه و همچنین معرفی داوران و برگزارگنندگان دوره های مختلف توضیح داد. سپس مجموعه آثار برگزیده شده در هر دوره به نمایش درآمد و برندگان هر دوره معرفی شد. روشن نوروزی در ادامه تاکید کرد که در حاضر فراخوان امسال منتشر شده و امکان ارسال آثار تا 10 بهمن فراهم است. 


ستاد خبری چهارمین دوره ده روز با عکاسان ایران


تاریخ خبر:  1394/10/27