پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
نگاهی به کارگاه آموزشی و نگاه شخصی در ششمین روز «10 روز با عکاسان» بازگشت


در ششمین روز «10 روز با عکاسان» بخش های دیگری شامل «نگاه شخصی» و کارگاه آموزشی برپا شدند.
به گزارش ستاد خبری چهارمین «10 روز با عکاسان»، در ششمین روز این رویداد که پنج شنبه، 24 دی در خانه هنرمندان برگزار شد، کارگاه آموزشی یدالله ولی زاده با موضوع «عکاسي قطره و مايعات» از ساعت 10 تا 13 برپا شد.
رويکرد اين کارگاه آشنايي با مقوله‌اي در عکاسي تبليغاتي به نام عکاسي انجمادFreezing photography بود. ولی زاده در این کارگاه اصول و قواعد نورپردازي از قطره و يا مايعات، اتچمنت‫هاي عکاسي برای نورپردازي،فراهم کردن فضاي مناسب برای عکاسي از قطره، استفاده از ژل‫هاي رنگي، استفاده از تکنيک‫هاي متفاوت ثبت حرکت مايعات، استفاده از لنز مناسب برای اين کار، استفاده از تريگر مناسب برای ثبت قطره و روش استفاده از دستگاه‫هاي مختص عکاسي قطره را شرح داد. کارگاه در سه بخش برگزار شد، در بخش اول کار با دستگاه شیر الکتریکی و کنترل قطرات آب به نحوی که برخورد زیبایی داشته باشد، آموزش داده شد و نمونه‌هایی هم اسلاید شد. در قسمت دوم روش ایجاد نوعی اسپلش در مایعاتی مانند شیر مورد بررسی قرار گرفت و قسمت سوم نوع دیگری از اسپلش که بر اثر چرخش سوژه ایجاد می‌شود آموزش داده شد. در پایان جلسه مباحث تکنیکی، نورپردازی، ملحقات وسایل نورپردازی و نحوه قرارگیری نورها برای عکاسی از مایعات بررسی شد.‬‬‬‬‬‬‬‬



همچنین بخش ویژه «نگاه شخصی» از ساعت 16 تا 17 با حضور یلدا معیری با نمایش 2 مجموعه عکس «زیر سایه امام» و «رفتار دوگانه ایرانیان در محرم و صفر» در گالری پاییز برگزار شد. او در ابتدا همراه با نمایش عکس‌ها توضیحاتی در رابطه با هر دو مجموعه و نوع نگاهش در روند عکاسی و همچنین دلایل انتخاب موضوع ارائه داد و ادامه جلسه بیشتر به صورت تعاملی و گپ و گفت همراه با نقدهایی از طرف حاضرین برگزار شد.  
از ساعت 17 تا 18 با حضور فاطمه بهبودی با نمایش مجموعه عکس‌های «ایران، سرزمین عشق، درد، سنت، ایمان و امید» که با موضوعات مختلف طی چند سال عکاسی شده است، برگزار شد. او در رابطه با دغدغه‌هایش به موضوعات فرهنگی، چالش در ایران و مجموعه‌هایی که کار کرده اسن، صحبت کرد و سپس همراه با نمایش عکس به توضیح آنها پرداخت و دیدگاه‌ها و نگران‌‌هایشان را نیز نسبت به موضوعات ارائه کرد.
«جشنواره ملی عکس فیروزه تبریز» که تا کنون 6 دوره در تبریز برگزار شده است، از ساعت 18 تا 19 توسط کریم متقی دبیر چهار دوره این جشنواره نمایش داده شد. کریم متقی به توضیح درباره هدف، شکل گیری این جشنواره، معرفی داوران، برگزار کنندگان و کمیته سیاستگذاری پرداخت. او آثار برنده شده در شش دوره را نمایش داد و سپس به بیان نحوه برگزاری، مشکلات و موانع اشاره کرد. همچنین همراه با نمایش آثار، برخی توضیحات در رابطه با موضوعات فرهنگی و دغدغه های شهرداری این شهر مطرح شد. 

ستاد خبری چهارمین دوره ده روز با عکاسان ایران 
تاریخ خبر:  1394/10/25