جمعه 7 اردیبهشت 1403
نگاهی به بخش‌ویژه و کارگاه آموزشی در چهارمین روز «10 روز با عکاسان» بازگشت


بخش‌های ویژه چهارمین روز «10 روز با عکاسان» شامل «نگاه شخصی» و  کارگاه  آموزشی در خانه هنرمندان برپا شدند.
به گزارش ستاد خبری چهارمین دوره «10 روز با عکاسان»، در چهارمین روز این گردهمایی که سه‌شنبه، 22 دی برگزار شد، کارگاه آموزشی با عنوان عکاسی از فضاها و فعالیت‌های صنعتی از سوی داریوش کیانی از ساعت 10 تا 12 برپا شد.
داریوش کیانی در این  کارگاه آموزشی ضمن توضیح لوازم و تجهیزات مورد نیاز عکاسی از فضاهای صنعتی، نحوه عکاسی در این شاخه را بازدید اولیه از لوکیشن، برنامه ریزی و اولویت‌بندی‌های لازم، راهکارهای مورد نظر برای رعایت نکات ایمنی هنگام عکاسی و کادربندی و تاثیر فیلترهای رنگی عنوان کرد.
او سپس از تجربیات خود در مورد نحوه ارتباط با پرسنل یک محیط صنعتی مانند کارخانه را مثال زد و نمونه‌هایی از تجربیاتش را نشان داد. کیانی همچنین در مورد هر پروژه و نحوه و نوع عکاسی و نورپردازی با توجه به مفهوم مورد درخواست کارفرما صحبت کرد.



همچنین برنامه بخش ویژه «نگاه شخصی» نیز با ارائه مجموعه عکس‌های ساتیار امامی از ساعت 16 تا 17 در گالری پاییز خانه هنرمندان آغاز شد. او مختصری از شروع فعالیت‌ها و نوع دیدگاه‌های خود را در حوزه عکاسی بیان کرد و همراه با نمایش عکس، تجربه شخصی خود در زمینه استفاده از فلاش در موقعیت‌های مختلف از جمله مطبوعات، سینما و مستند اجتماعی را با حاضرین به اشتراک گذاشت. او موقعیت‌های دشواری را که در این رابطه با آنها مواجه شده بود، توصیف کرد و پشت صحنه‌های برخی از عکس‌ها را نشان داد. 



از ساعت 17 تا 18 نیز فرید ثانی مجموعه عکس‌های مستند از چندین سفر به آفریقا را نمایش داد. او که بیشتر به عنوان عکاس طبیعت شناخته می‌شود، دلایل عکاسی مستند در سفرهایش را توضیح داد و سپس در طول نمایش عکس ها همراه با توصیف‌های فرهنگی حاکم در نواحی که عکاسی کرده بود، در رابطه با عکاسی سفر و نکاتی که باید رعایت شود صحبت‌هایی ارائه کرد.



نادر داوودی از ساعت 18 تا 19 با حضور آقای به نمایش مجموعه عکس‌هایی که طی 25 سال گذشته تا امروز از نیویورک گرفته است، پرداخت. برخی از این عکس‌ها به صورت مستند و برخی به شکل تصاویر ترکیبی تهیه شده‌اند. او 8 مجموعه عکس را که به ترتیب زمانی در کشور آمریکا و ایران عکاسی کرده است که همزمان با نمایش آنها تجربیات خود در هر کدام از حیطه‌هایی را که کار کرده بود، شرح داد. او در ادامه به بیان روند حرکت حرفه‌ای خود به عنوان فتوژورنالیست و عکاس مستند به سمت تجربه عکاسی هنری پرداخت. 

ستاد خبری چهارمین دوره ده روز با عکاسان 
 


تاریخ خبر:  1394/10/23