جمعه 7 اردیبهشت 1403
نگاهی به بخش‌ ویژه و کارگاه آموزشی در سومین روز «10 روز با عکاسان» بازگشت
بخش‌ ویژه سومین روز «10 روز با عکاسان» شامل «نگاه شخصی» و  کارگاه آموزشی برپا شدند.
به گزارش روابط عمومی، در سومین روز چهارمین دوره «10 روز با عکاسان» که دوشنبه، ۲۱ دی  در خانه هنرمندان برگزار شد، بخش «نگاه شخصی» به عنوان برنامه‌ ویژه این گردهمایی در گالری پاییز برپا شد. 



در ابتدای این برنامه "علیرضا معماریانی " از استان هرمزگان با مجموعه «خیال واقعی» که تابستان امسال در گالری شماره شش به روی دیوار رفته بود، از ساعت ۱۵ تا ۱۶ صحبت و عنوان کرد که دلایل شخصی‌اش در رابطه با روند عکسبرداری و انتخاب موضوع چه بوده است. او سپس همراه با نمایش عکس و فیلمی کوتاه به توصیف موضوعات مختلف در رابطه با این مجموعه پرداخت. مباحثی از قبیل تکنیک‌های استفاده شده ، نحوه فراهم سازی شرایط برای عکاسی و ارتباط درونی و محتوایی مجموعه در ادامه شکل گرفت. 



جاوید نیک‌پور نیز با مجموعه عکس‌های ورزشی که طی سالیان متمادی در بازی‌های مختلف عکاسی کرده است، از ساعت ۱۶ تا  ۱۷ در بخش «نگاه شخصی» حاضر شد و توضیحاتی در رابطه با سبک‌های مختلف عکاسی ورزشی، شرایط موجود در اقتصاد این نوع از عکاسی و نیز سبک مورد علاقه و شخصی خود ارائه کرد. در ادامه چهار مجموعه عکس و تعدادی تک عکس را همراه با  توضیحات لازم به نمایش گذاشت. در پاسخ به سوالاتی که در رابطه با نحوه اجرای برخی از مجموعه‌ها و مشکلات احتمالی در این سبک از عکاسی از طرف حاضرین پرسیده شد، صحبت‌هایی نیز به میان آمد.



صمد قربانزداه با مجموعه «موقعیت منجمد» در سبک فتومونتاژ که در یک سال اخیر عکاسی و تهیه کرده است، از ساعت ۱۷ تا ۱۸ صحبت کرد. این مجموعه تابستان امسال در گالری محسن به نمایش در آمده بود. او همراه با نمایش عکس‌ها در مورد المان‌های موجود، نحوه اجرا و ذهنیت خودش  سخن گفت و در ادامه برنامه که بیشتر به شکل تعاملی و مباحثه با حاضرین در جلسه گذشت به بازتر کردن بیشتر کلید واژه‌های مفهومی بکار رفته در مجموعه، ذهنیت اولیه و محوریت شکل‌گیری برخی مجموعه‌های دیگرش پرداخت. 



آثار «سالانه عکس کرمان» نیز که با نمایش آثاربرگزیده در دو دوره برگزار شده است، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ از سوی محمد خضری مقدم از کرمان معرفی شد. او توضیحاتی در رابطه با شکل‌گیری، اهداف، موضوعات اعلام شده در فراخوان و همچنین نحوه داوری بیان کرد و آثاری از جشنواره، تاریخچه عکاسی در کرمان و همینطور دوره بعدی جشنواره ابراز کرد. 



کارگاه های آموزشی 

یکی دیگر از بخش‌های «10 روز با عکاسان» برگزاری روزانه کارگاه آموزشی از ساعت 10 تا 12 است که در سومین روز کارگاه آموزشی «عکاسی از طبیعت و معماری در شب» از سوی اشین دانیلی ذکریان برگزار شد. در این برنامه ابتدا عکس‌های ذکریان نمایش داده شد تا سبک کار عکاس و عکاسی طبیعت و معماری در شب برای حاضرین معرفی شود. ذکریان تاکید داشت که شناختن ستاره‌ها و علم نجوم به این سبک از عکاسی کمک بسیاری می‌کند چراکه هر کدام از کواکب و ستاره‌ها خصوصیات، شکل‌های ظاهری و رنگ‌های مخصوص خود را دارند که به عکاس شب و نور و رنگ‌های عکس کمک می‌کند. سپس شناخت دوربین و تجهیزات و عدسی‌های مخصوص و حتی نوع پوشش برای عکاسی شب توضیح داده شد. 

ستاد خبری ده روز با عکاسان 
تاریخ خبر:  1394/10/22